Am gresit un bon fiscal. Ce ma fac?

Am intalnit de multe ori, de prea multe ori, aceasta intrebare la utilizatorii de case de marcat.

Daca stam stramb si judecam drept, ANAF nu ne lasa sa gresim si nici el nu greseste, dar nu despre asta e vorba. Eu vreau sa te linistesc si sa iti spun ca este normal sa gresesti. Si iti spun in randurile de mai jos si ce ai de facut.

Hai sa vedem impreuna care sunt situatiile in care poti gresi un bon fiscal deja tiparit:

  • Ai bagat o cifra in plus sau un minus
  • Nu ai pus virgula unde trebuie si ai dat print
  • Ai emis bonul si clientul s-a razgandit
  • Ai tastat de mai multe ori produsul
  • Ai tastat mai mult sau mai putin decat trebuia prin POS

Din ciclul “Viata bate filmul”, sunt convinsa ca situatiile intalnite sunt mai multe decat am enumerat eu, asa ca uite ce ai de facut:

  1. Pastreaza bonul fiscal gresit sau anulat;
  2. Intocmeste un proces-verbal/nota explicativa, in care explici ce s-a intamplat si ataseaza bonul fiscal pastrat;
  3. Ataseaza alte documente, dupa caz, care sa reflecte parcursul real al actiunilor (dispozitie de plata, nota de retur, nota e transfer, etc);
  4. Ataseaza documentele la registrul de casa al zilei si evidentiaza suma corectata (asta daca intocmesti tu registrul de casa);
  5. Obtine semnatura superiorului tau.

Raportul Z nu se modifica, dar departamentul de contabilitate va scadea suma corectata din vanzarile zilei. Corectia bonului fiscal nu se declara la ANAF, iar documentele se pastreaza si devin documente fiscale. Pentru firmele mari, verifica procedura proprie din manualul de politici contabile. Despre raportul z am scris mai multe aici.

Iti las aici modelul pentru procesul verbal de corectare/anulare bon fiscal si doar cine nu munceste, nu greseste.

Proces verbal de corectare/anulare bon fiscal                               Numar ____ Data __________

Subsemnatul _____________________, angajat al ___________, in functia de ________, posesor al CI seria ____ nr ________ CNP _____________________, prin prezenta va aduc la cunostinta ca bonul fiscal cu numarul ________ din data de ___________ in valoare de __________ a fost emis gresit, motivul fiind __________________________.

Pentru corectare, s-a emis bonul fiscal nr _______ din data ____________ in valoare de  __________.

Nume prenume si semnatura:                                       Aprobat:

 

Pentru afaceri mici, in care tu centrezi, tu dai cu capul, iti recomand o casa de marcat Daisy Tech cu jurnal electronic, care are tastatura ergonomica si e foarte usor de utilizat, fara butoane inutile in care sa te incurci. Poti alege  unul dintre cele patru modele autorizate, cu functionalitati de top, la cel mai mic pret de pe piata, incepand de la 730 lei, cu TVA inclus.

Da si tu share daca ti-a fost de folos si multumesc pentru asta!

Calendarul alegerilor 2019 – 2020
26 mai 2019 – Alegeri europarlamentare
24 noiembrie 2019 – Alegeri prezidentiale
7 iunie 2020 – Alegeri locale
29 noiembrie 2020 – Alegeri parlamentare
Mergi la vot!

image_printPrinteaza
Distribuie Aceasta Postare