Primele mărturii din firmele care au decis să aplice split TVA, care este opţional pentru firme de la 1 octombrie, arată că sunt necesare resurse suplimentare semnificative. „Nici cu 10 telefoane pe zi la Trezorerie nu ne înţelegeam“.
O mărturie a unui contabil din cadrul unei firme care a aplicat TVA split de la 1 octombrie arată că au fost necesare resurse suplimentare semnificative pentru a administra noile proceduri şi că sistemul este complet neclar, ba mai mult, aproape de haos.
„Conducerea companiei unde lucrez a decis să aplice split TVA de la 1 octombrie, datorită facilităţilor. Nu am avut niciun cuvânt de spus, a trebuit să mă conformez. Este haos! Trei oameni blocaţi să ţină evidenţa strictă a plăţilor şi încasărilor.
Cu trezoreria nu se putea lucra, aveam cu ei în octombrie zece telefoane pe zi în care le explicam eu ce şi cum se face“, a spus un contabil, citat de Tax Advisors, cea mai puternică comunitate de profesionişti contabili de pe Facebook. În plus, el a mai spus că a fost nevoit să deschidă un cont la o bancă pentru ca operaţiunile să fie mai facile şi pentru că nu se poate lucra online cu Trezoreria.
„Au mai deschis în Trezorerie încă un cont intermediar, prin care trebuie să plimb sumele. Fac situaţii extracontabile pentru a-mi verifica continuu sumele TVA. La plăţile parţiale groaznic, la avansuri de asemenea. Dau telefoane inutile clienţilor ce nu aplică split pentru a le explica cum să-mi facă plăţile. Este o pierdere de timp inutilă, fără niciun efect benefic“, a mai spus contabilul.