Medicul si chitantierul

Zilele trecute am fost la medicul de familie, pentru ca niste probleme de sanatate m-au sacait atat de tare, ca nu stiam de unde sa incep. Mi-a dat o lista intreaga de medici specialisti, incat am inceput si eu cu cine mi-a fost la indemana si mi-a raspuns la telefon. M-am prezentat la primul medic, o doamna foarte draguta si amabila, usor coplesita de toate sarcinile administrative pe care le avea de facut. Ea centra, ea dadea cu capul, exact ca un veritabil antreprenor roman. Dupa ce am stat de vorba despre simptomele mele, am fost intrebata cu ce ma ocup si iata cum profesia de expert contabil are mai multe necunoscute pentru ea decat medicina pentru mine.

Mi s-a plans ca tocmai i-a plecat un pacient fara sa achite, ca i s-a terminat chitantierul, ca asistenta este in concediu si nu stie daca sa completeze registrul de casa si ca viata ei e un iad. Colac peste pupaza, cand sa achit consultatia, constat ca nu am numerar la mine si nici ea POS. Mi-am luat tocurile la plimbare si am mers tantosa pe stradutele din vecinanate sa gasesc un bancomat.

Si eu si ea am fost stanjenite usor de situatia neplacuta in care am fost puse si am mai stat un pic de vorba cand m-am intors si mi-a completat chitanta, pentru ca gasise un chitantier de rezerva in sertarul asistentei.

De la ea am mers la o mini-clinica, cu doi medici si o asistenta, ce functiona ca SRL si nu ca un Cabinet Medical Individual. Am platit onorariul cu cardul pentru consultatie si am primit bon fiscal. Am primit toate documentele intr-o mapa personalizata, cu toate datele de contact, pe care am gasit-o usor atunci cand a trebuit sa ma reprogramez. M-am simtit altfel tratata si respectata, chiar daca actul medical a fost impecabil in ambele cazuri si tariful similar.

Iata sfaturile mele catre doamna doctor X, in speranta in care te regasesti  si tu in aceeasi situatie:

  • Factura/chitanta/biletul de trimitere sau scrisoarea medicala sunt marketing. Daca iti doresti ca pacientul tau sa revina la tine, personalizeaza-ti aceste documente cu toate datele de contact necesare.
  • Incaseaza banii inainte de consultatie, s-ar putea sa dai vesti mai putin placute, iar pacientul sa plece bulversat, fara sa apuce sa plateasca.
  • Fa orice sa iei usor si repede banii de la pacient. Instaleaza un POS pentru plata cu cardul, chiar daca nu ai depasit cifra de afaceri de 50.000 euro si nu este obligatoriu in cazul cabinetului tau, te va salva de momente stanjenitoare.
  • Scrie citet si clar, chiar daca esti medic si ai scrisul urat. Sau si mai indicat ar fi sa instalezi o casa de marcat. Noile modele produse de Daisy Tech au design inovator, tastatură ergonomică și sunt foarte ușor de folosit. Vei emite bon fiscal din doua apasari pe butoane, iar contabilul tau va fi fericit cand iti va intocmi situatiile din două motive: pentru ca, in sfarsit, iti va descifra scrisul și, în plus, exportul fișierelor .xml va fi foarte ușor de făcut, fie utilizând un suport de stocare extern, fie prin intermediul computerului sau chiar al telefonului mobil, în funcție de modelul de casă de marcat ales.
  • Trateaza-ti pacientii ca pe clienti si incearca sa le faci viata usoara, chiar daca ai studiat medicina si nu stii mai nimic despre vanzari, marketing, recrutare sau contabilitate. Cabinetul tau este un business si trebuie tratat ca atare.

Vorbesc din experienta mea, posesoare a unei profesii liberale, scoala nu m-a pregatit pentru economia de piata, eu stiam doar sa adun cifre si sa cer hartii. Viata mi-a aratat ca nu este suficient si ca trebuie sa cunosc toate aspectele conducerii unei afaceri, fie ea mare sau mica.

Am scris aici despre reticenta mea monumentala in a instala un POS de incasat cu cardul, chiar daca legea ma obliga, am descoperit ca este un mare avantaj, acela de a usura viata clientilor si a incasa banii cat mai repede si simplu.

Am mai recomandat casa de marcat in cazul unui ONG, pentru a ii usura activitatea, iar acest exemplu il gasesti aici. Pana la urma ar trebui sa folosim tehnologia in avantajul nostru, sa ne simplificăm activitatea, pentru ca suntem in mileniul 3 si clar ca ar fi pacat sa iti perzi timpul completand chitante, in loc sa apesi doua butoane pe un dispozitiv. Eu am ales casele de marcat Daisy pentru că au functionalitati de top: wi-fi, bluetooth, GPRS, dar si o interfata foarte prietenoasa.

Stiu ca pare infricosator, insa te descurci tu cu stetoscopul sau tensiometrul, crede-ma ca o casa de marcat e… margareta la ureche pentru tine.

Foto credit: Valentina Saygo

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

Abonează-te la newsletter!

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top