Dom’le doctor, ma doare putin, aproape deloc!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Sau cum toate firmele au putine hartii, cateva acolo, o nimica toata.

Cum ar fi sa ma duc la doctor si sa-i spun: „Nu ma doare mai nimic, doar putin, pe ici pe colo, dar totusi, consultati-ma de zece lei”.

Sau sa ma duc la avocat: „Am un dosar penal, dar e mic, mic de tot. Cinci minute si-o cafea, e bine?”

„Cat imi iei pentru o firma mica?” Cam asa pun problema antreprenorii cand cer o oferta pentru serviciile de contabilitate. Toate firmele sunt mici si toate documentele sunt putine. Asta pana cand ceri informatii si constati ca bonurile fiscale nu le-a numarat nimeni, facturile de achizitie nu conteaza, facturile emise sunt de trei ori mai multe si numarul de salariati dublat.

Dupa acceptarea tarifului cu chiu cu vai, primesc telefoane si intrebari cu problemele nerezolvate de ani de zile. Iar mai haios este cand incep sa primesc intrebari cu dilemele unui vecin sau ale unui bun prieten.

As vrea sa transez cateva detalii, tinand cont ca am peste 20 de ani vechime in profesia contabila. Nu vorbesc din auzite, le-am trait pe toate.

  1. Tarifele nu sunt nici la kilogram si nici la snop sau legatura. Ele se calculeaza in functie de volumul de activitate si nu in functie de cifra de afaceri. Asa ca voi solicita documente si informatii, pentru ca ofertele nu sunt standard si nici preturile expuse pe taraba in piata.
  2. Nicio firma nu e la fel cu cealalta, difera de la CUI la CUI, la fel cum metehnele difera de la om la om. Problemele simple pot fi complexe, la fel cum problemele complexe pot parea simple, in ochii unul contabil. Nu conteaza tariful vecinului, chit ca aveti cam acelasi lucru.
  3. „Dincolo e mai ieftin”, atunci ramai acolo. Nu imi plac situatiile in care cineva doreste o oferta, in speranta ca e mai ieftin, dar fara sa aiba un repros profesional pentru contabilul prezent. Ii dau o oferta mai mare si ii spun ca nu are motive sa plece.
  4. Hai sa ne intalnim, sa vedem daca ne iubim. Nu dau oferte pe email fara sa ma intalnesc cu prospectul si sa stiu cu ce se confrunta sau ce isi doreste. Cu atat mai mult, cu cat ii voi afla toate intimitatile, iar el va trebui sa aiba incredere in mine ca in preot/psiholog/avocat (la alegere). Daca nu ne placem sau nu s-a efectuat transferul de incredere, nu are rost sa ne amagim.
  5. Clientul nostru nu este stapanul nostru, ci este partenerul nostru. Nu voi tolera niciodata comportamente deviante ale clientilor fata de personalul meu, cum nici tu nu ai accepta ca cineva sa ii traga o palma copilului tau. Just?
  6. Nu spunem nu, dar costa extra. Primim solicitari pentru diverse activitati care nu sunt incluse in tarif, iar antreprenorii se mira ca trebuie sa plateasca pentru ele. Contabilul nu este avocat si nici agent de turism. Nu va mirati, ca am facut si rezervari la avion de dragul clientului. Sau i-am platit chiria. Nu refuz astfel de solicitari, atata vreme cat sunt platite.

Am trecut prin multe experiente, unele ma amuza si acum, altele continua sa ma intristeze, dar din fiecare am invatat cate ceva. Mi-am format lista mea de reguli peste care nu trec, indiferent de cata prietenie este la mijloc.

Stiu ca toti avem scuze, pentru ca nu avem educatie de business, scoala a fost ocupata cu alta programa, dar de multe ori ne lipseste empatia si bunul simt. Si asta spune tot!

Foto credit: Oku

Calendarul alegerilor 2019 – 2020

26 mai 2019 – Alegeri europarlamentare
24 noiembrie 2019 – Alegeri prezedentiale
7 iunie 2020 – Alegeri locale
29 noiembrie 2020 – Alegeri parlamentare

Mergi la vot!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

13 comentarii pentru “Dom’le doctor, ma doare putin, aproape deloc!”

  1. Aveti atata dreptate…experienta isi spune cuvantul Va doresc succes si gand bun in tot ceea ce faceti Primavara frumoasa !

  2. Felicitari Valentina, bine punctat. Mi-a placut mult analogia „Nu ma doare mai nimic, doar putin, pe ici pe colo, dar totusi, consultati-ma de zece lei”. 🙂

  3. Ca firma de consultanta, in cele mai multe situatii in care ni se solicita opinia cerem sa ni se comunice, in mod cinstit, cu cat este platit contabilul (fara a mai putea fi vprba despre un eventual departament de conta)? Nu suntem surprinsi niciodata cand auzim ca suma platita pentru evidenta contabila este infima si atunci dam solutia cea mai potrivita: – :?schimba-ti contabilul!. Dar ia-ti unul mai scump!”. Avem noi,, asa din exerienta,, convingerea ca un contabil bun se valorizeaza mai bine.

  4. Elena Doina Muntean

    Esti A-DO-RA-BI-LA!!!!
    Am spus!
    Dupa 28 de ani de profesie liberala- plus inca vreo 6 au fost „la stapan”- gandesc fix ca tine, insa nu „le zic pe nume” asa frumos si bine!
    Pot sa preiau parte din text pentru a-l atasa ofertelor care mi se solicita?!

    1. Elena, iti multumesc mult pentru cuvintele frumoase. Te rog sa folosesti ce iti place in oferta, cu cel mai mare drag!

  5. Am avut ocazia să vă cunosc personal la novemb’arh. Va citesc cu drag posturile si de multe ori rezonez cu cele citite. Imi iubesc contabila si o spun oricui de cate ori am ocazia. Nu am inteles care e diferenta dintre un contabil bun si unul prost până nu am fost antreprenor. Am avut norocul sa plec la drum cu un partener, nu cu un contabil, căruia cred ca ii voi ridica statuie într-o zi. Pentru toate problemele de care m-a scutit si pe care le-a rezolvat de multe ori fără ca eu să stiu ca le am o iubesc. O iubesc pentru că mi-a dat sfaturi si cand nu le-am cerut ca sa-mi păzească spatele, o iubesc pentru că nu am probleme cu anaf-ul si pentru că mi-e alături. Un astfel de om cu un astfel de serviciu e normal sa fie platit conform muncii sale. Nu as schimba-o nici daca as primi mâine toate serviciile sale la jumătate de pret. Ea mi-a fost alaturi si cand am fost mica si cand mi-a fost greu si datorita ei sunt astazi mare. Este lipsa de bun simt sa ceri gratis sau de 10 lei asemenea servicii. Deși poate nu inteleg nici 10% din profesia voastră, cred ca e vital pentru orice antreprenor sa isi respecte contabilul, nici nu trebuie sa-i inteleaga munca. Succese si oameni faini iti doresc!

    1. Anda, iti multumesc mult pentru mesajul tau, dar si mai mult pentru respectul si recunostinta pe care le ai pentru contabila ta!

  6. Alina Ionescu

    Mă regăsesc perfect in toate cele scrise!
    Dar nu am avut încă curajul sa-i spun clientei că rezervarea la avion se plateste și la mine ca și la agenție …

  7. Felicitări! Mi a plăcut foarte mult articolul! Pentru că este la obiect, bine punctat, foarte clar și evidențiază problemele unui contabil în relația cu posibili clienti.

  8. Extraordinar!Ma regasesc in cele spuse de dvs.Din pacate nici contabilii nu mai sunt ce au fost odata.Si din pricina celor aparuti ca ciupercile dupa ploaie ,toti contabilii sunt din ce in ce mai putin apreciati.Antreprenorii considera ca noi trebuie sa facem de toate,dar pe bani putini.Daca ne gandim ca cea mai mica amenda la Anaf e 250 lei!Ar trebui sa muncim pe degeaba?

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top