„Fără haos în legislația fiscală”, un protest care va continua!

Vrem să vă mulțumim că ne-ați fost alături la protestul „Fără Haos în legislația fiscală” și că ați înțeles faptul că nu este un protest al contabililor, ci al tuturor antreprenorilor din România! Petiția noastră a strâns peste 60.000 de semnături și nu o vom opri, până când nu se va respecta fiecare punct din solicitările noastre!

Marșul de pe Calea Victoriei, din 8 iulie, a numărat peste 2.000 de participanți în Capitală, dar și mulți alții în întreaga țară, pe temperaturi neprielnice.

Am fost tare mândri să fim împreună umăr la umăr, chiar dacă ne-am fi dorit să vă avem alături pe toti și pe fiecare în parte, într-un singur glas, într-o singură voce, cerând RESPECT!

Nu ne oprim aici, am prins încredere, ne-am unit și demersul nostru merge mai departe!

Iată care au fost/sunt solicitările prezentate la Guvern și la Ministerul Finanțelor:

  1. Eliminarea e-TVA – Evaziunea fiscală nu este în raportările contabile și nici în e-urile ANAF-ului! Evaziunea fiscală este acolo unde nu e nimic, iar organele abilitate ar trebui să știe deja!
  2. Eliminarea obligativității transmiterii facturilor B2C în sistemul e-Factura – Este un atac la viața privată a persoanelor fizice, o procesare a datelor cu caracter personal în mod nelegal și nejustificat.
  3. Eliminarea schimbării caselor de marcat pentru QR Code – Nu este normal ca, după ce au fost schimbate toate casele de marcat din bani publici, să le schimbăm din nou, fără deduceri fiscale!
  4. Revenirea la Legea Prevenției – Varianta anterioară legii 296/2023. Nu putem face afaceri sub presiune constantă, fără îndrumare și avertisment.
  5. Vrem predictibilitate – Potrivit articolului 4 din Codul Fiscal, orice modificare să fie realizată cu cel puțin 6 luni înainte de intrarea în vigoare, în special când vorbim de modificări de taxe și obligații noi.
  6. Respectarea dialogului social și a transparenței decizionale – Proiectele pentru OUG 69 și OUG 70 au stat doar două zile în transparență decizională și au fost aprobate fără dezbatere publică, cu aviz negativ de la CES.
  7. Eliminarea declarațiilor redundante – De la 1 ianuarie 2025 toți contribuabilii sunt obligați la raportarea SAF-T, care conține toate tranzacțiile economice ale unei firme.
  8. Modificarea termenelor pentru notificări în relația cu ANAF – Contribuabilul are termene stricte, în timp ce ANAF are un termen de răspuns de 45 de zile.
  9. Compensarea concediilor medicale cu contribuțiile sociale – Nu mai putem împrumuta statul ani de zile și să plătim sănătate pentru concediile medicale!
  10. Norme clare pentru RO-e-Transport

Dar care este starea de fapt și de ce au ieșit contabilii în stradă?

Afacerile noastre sunt în pericol, atât ale contabililor, dar mai ales ale tuturor antreprenorilor, indiferent de mărime.

Toți suntem obligați de stat – la cheltuieli neplanificate,

  • la ore suplimentare administrative,
  • la amenzi colosale,
  • la informații și obligații greu de pus în practică,
  • la rigori legislative greu de înțeles. 

Piața serviciilor contabile este în colaps, colegii renunță la această profesie, cabinetele se închid din lipsa personalului calificat, riscul fiscal ridicat, obligații declarative redundante și unele fără sens.

Colegii mei își triază portofoliile, renunță la clienții greu de gestionat și la clienții neperformanți.

Rețineti un singur lucru: ieftin și bun nu există! Decât să muncim degeaba, la prețuri de-o manichiură, mai bine stăm degeaba, că și-așa nu avem viață privată! Ne-am sacrificat familiile și sănătatea și trăim din 25 în 25! Ale lunii…

Consecința o intuiți: suntem mai puțini și pe cale de dispariție. 

Ca exemplu, după protest, m-a rugat un antreprenor să îl ajut să își găsească o firmă de contabilitate, cu niște condiții clare. Am primit o singură recomandare timp de două săptămâni! Atât! Și nici aceea nu îndeplinește condițiile solicitate!

De la apariția digitalizării în fiscalitate și a raportărilor contabile, birocrația rezultată în numele digitalizării, a complicat lucrurile în loc să le simplifice, iar amenzile sunt colosale, pentru fiecare lună și pentru fiecare activitate în parte.

Timpul nostru de lucru s-a redus considerabil, iar procesele de lucru și fluxurile de informații nu mai sunt valabile în condițiile actuale.

Un alt exemplu, în luna iunie am avut ore nefacturabile în proporție de peste 40% din total ore lucrate, ceea ce ne pune în pericol afacerile.  Este din ce în ce mai greu pentru noi să îndeplinim cerințele obligatorii și, totodată, să vă putem păzi de amenzi, dacă nu avem sprijinul și concurența voastră!

Vă rugăm să luați în considerare toate recomandările noastre și să țineți cont de modificările fiscale și rigorile legale, mai ales că facem eforturi considerabile să vă informăm rapid, să condensăm modificările legislative și să le facem inteligibile. Știm că e mult și greu, dar nu imposibil. 

Venim încă o dată cu rugămintea:

  • să ne dați documentele și informațiile cât mai repede posibil,
  • să automatizați procesul de facturare și de strângere a documentelor,
  • să comunicați cât mai explicit și complet,
  • să luați în considerare toate plafoanele fiscale, de ridicare și depunere de numerar, de avansuri, de creditări (care sunt interzise a se efectua în numerar),
  • să luați în considerare riscul cheltuielilor deductibile să fie reconsiderate ca nedeductibile,
  • să țineți cont de faptul că multe sunt dublu sau triplu limitate.

Iar cei care aveți noroc de un contabil bun, țineți aproape de el și respectați-i munca. Nu veți găsi ușor altul, să-l schimbați că este mai „ieftin” cu 100 lei!

Nu vă zgârciți la tărâțe și ieftiniți la mălai! Cât valorează un contabil la o firma mică? Vă spun eu: minimum 25.000 lei. Atât sunt amenzile pentru lipsa unui contabil, pentru o lună! 

Urmează o perioadă grea pentru mediul de afaceri, probabil că anul viitor se vor modifica din nou taxele și legislația fiscală.

Vom trece cu bine și peste această perioadă neplăcută, doar dacă lucrăm împreună și comunicăm eficient. 

Ce urmează? Vacanță, bilanțuri, organizarea noastră, a contabililor, economiștilor, a firmelor de contabilitate, a antreprenorilor, strategia și pașii următori. Din toamnă revenim cu forțe proaspete!

Mai jos veți găsi link-ul petiției, pe care vă rugăm să o promovați în continuare! https://campaniamea.declic.ro/petitions/fara-haos-in-legislatia-fiscala-vrem-predictibilitate

Doar împreună putem face ca aceste solicitări să devină realitate!

Vă mulțumim că ne-ați fost alături!

Profituri maxime să ai!

Dă share dacă ți-a fost de folos și îți mulțumesc pentru asta!

Dacă vrei să ținem legătura, apasă subscribe!

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

Abonează-te la newsletter!

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top