Draga antreprenorule, vacanta s-a terminat, strategia e gata, planurile puse la punct, deja ai inceput anul in forta si te gandesti sa iti tragi sufletul? Eu zic sa nu te opresti, ca mai ai ceva de facut, inainte sa inchei socotelile cu anul vechi.
Activitati la inchiderea de an privind patrimoniul firmei si conditiile contractuale
1. Inventarierea bunurilor/stocurilor
2. Casarea mijloacelor fixe amortizate si nefunctionale
3. Evaluarea sau reevaluarea imobilelor
4. Punctaj fise furnizori
5. Confirmare solduri clienti
6. Decizie numerotare facturi/chitante si alte documente tipizate; lista facturilor anulate
7. Verificarea capitalurilor proprii pozitive (majorarea capitalului social; crearea de rezerve legale)
8. Verificarea conditiilor de creditare si de finantare
9. Verificarea scadentarelor pentru leasing sau credit
10. Provizioane pentru creante neincasate
11. Verificarea plafoanelor pentru micro, tva, intrastat, tva la incasare (am scris aici un articol despre aceste plafoane)
12. Declaratii recapitulative de mediu
13. Verificarea fisei sintetice pe platitor de la ANAF; solicitare certificat fiscal
14. Achitarea impozitelor si taxelor locale (masini, terenuri, cladiri)
15. Sume de recuperat din concedii medicale si alte creante de la stat
16. Verificarea profitului reinvestit, provizioane, sponsorizari
Activitati la inchiderea de an in relatie cu personalul
1. Evaluarea anuala obligatorie si a criteriilor de performanta
2. Situatia concediilor de odihna efectuate/neefectuate
3. Planificarea concediilor pe anul urmator
4. Verificarea dosarelor de personal, fise de post, acte de identitate, deducere persoanala pentru copii, semnarea fluturasilor etc.
Pana data viitoare, eu iti doresc sa ai profituri maxime si cash-flow pozitiv tot anul!