Fiecare entitate (firmă, PFA, ONG etc.) care are şi utilizează case de marcat trebuie să notifice până la finalul acestei săptămâni Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) că a constituit Registrul de Bani Personali pentru fiecare unitate de vânzare de bunuri sau de prestare a serviciilor, adică pentru fiecare punct de lucru în parte.
„Contribuabilul trebuie să notifice ANAF, precizând data deschiderii Registrului de Bani Personali, numărul de pagini în termen de 5 zile lucrătoare de la data publicării ordinului dat de ministrul de finanţe (30 aprilie 2015), ceea ce înseamnă că aceste notificări trebuie făcute până pe data de 8 mai 2015. În cazul nenotificării ANAF cu privire la constituirea registrului, sancţiunea este de 9.000 lei”, a explicat Valentina Saygo, Managing Partner în cadrul firmei de contabilitate Ask for Accounting. În opinia sa, ţinând cont că ordinul ministrului finanţelor face referire doar la „organul fiscal competent de administrare”, în cazul în care contribuabilul deţine mai multe puncte de lucru este suficientă o singură notificare la ANAF pe raza căreia se află sediul social, notificare care va cuprinde toate punctele de lucru şi registrele de bani personali constituite.