Iti vorbeam aici despre papucii pe care trebuie sa ii numeri si sa ii schimbi, din cand in cand si la nevoie, pentru administrarea firmei tale.
Acum o sa te intreb daca ai basca, dar o sa iti vorbesc despre palariile pe care ar trebui sa le porti, respectiv managementul financiar al firmei.
Palaria ALBA a contabilitatii:
Ea este obligatorie, lucreaza cu trecutul, nu aduce bani, este plina de hartii, dar e necesara. Utilizatorii de informatie contabila ar trebui sa fie, strict in ordinea in care ii mentionez: managerul (administratorul), asociatii (care asteapta dividendele), apoi urmeaza tertii (clientii, furnizorii si salariatii, ca tot avem bilanturile publice), finantatorii sunt pe locul patru (banci, firmele de leasing, finantatori de fonduri nerambursabile), iar ultimul si cel din urma este fiscul. Asa ca nu iti lasa contabilul sa lucreze pentru ANAF, mai bine sa lucreze pentru tine!
Palaria VERDE a managementului financiar:
Ea lucreaza cu prezentul, este rupta de contabilitate. De fapt, este o alta profesie. Vorbim aici despre bugetul de venituri si cheltuieli si despre fluxul de numerar (cash-flow). Orice antreprenor ar trebui sa stie, la orice ora din zi sau noapte cum ii este bugetul. Acesta nu trebuie sa fie complicat, ci sa il ajute pe antreprenor sa afle care ii sunt derapajele de la prognoza initiala sau daca reuseste sa isi acopere cheltuielile fixe si variabile din luna sau din an. Deciziile de business se iau pe baza analizei bugetului: cresterile de preturi, taieri de costuri, cautarea unor furnizori mai buni, angajarea sau reducerea personalului, cresteri salariale, prognozarea investitiilor sau nevoia de finantare.
Palaria ROSIE a analizei financiare:
Lucreaza cu viitorul, analizand trecutul. Nu este obligatorie, dar iti poate salva banii. Iti da raspunsurile si te ajuta sa iti faci strategia urmatoare, sa iti calculezi marja de profit in 30 de secunde. Afacerea ta trebuie sa fie profitabila, pentru ca altfel, mai bine iti faci un ONG. Acesta este scopul unei firme. Analiza financiara te ajuta sa vezi de unde vine profitul, care sunt centrele de cost profitabile si care nu, care sunt produsele „vaca de muls”, „star” sau „pietre de moara”. Tot analiza financiara te ajuta sa iti calculezi rentabiliatea si productivitata muncii. Ea te alerteaza cand esti pe rosu si iti da directiile viitoare.
Eu iti propun sa incerci, chit ca te sperie cuvintele grele, pentru ca doar tu iti cunosti cel mai bine afacerea. Si iti mai propun sa imi lasi un mesaj, sa imi spui care palarie iti este cea mai utila. Iar eu iti promit ca vom continua impreuna lectiile.
Iti las aici varianta video a acestui articol, sa il asculti cu folos.
Profituri maxime iti doresc!
Foto credit: Oku
Da share daca ti-a fost de folos si iti multumesc pentru asta!
Daca vrei sa tinem legatura, apasa subscribe!
Calendarul alegerilor 2019 – 2020
26 mai 2019 – Alegeri europarlamentare
24 noiembrie 2019 – Alegeri prezidentiale
7 iunie 2020 – Alegeri locale
29 noiembrie 2020 – Alegeri parlamentare
Mergi la vot!
1 comentariu pentru “Draga antreprenorule, papuci ai, dar palarie? Discutie despre managementul financiar al firmei”
Părerea mea e că un antreprenor trebuie să măsoare toate pălăriile, nu e obligat să și le poarte, dar să le măsoare, da.
Gustând din fiecare, poate înțelege și filtra informația primită, poate primi decizia corectă, evită erorile și nu poate fi influențat de presiunile celor care poartă pălăriile.